Reklama

foto
04

gegužės, 2009


Automobilių saugumas: vis dėlto laimi dydis


Gigantiškais dviejų metrų ilgio kapotais pasižyminčius automobilius dar septintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje "kepti" pradėję amerikiečiai yra įsitikinę paprasta tiesa: "Kuo automobilis didesnis, tuo jis saugesnis". Paskutiniai bandymai įrodo, kad jie yra teisūs.

Tą patvirtina neseniai paskelbti paskutinių JAV saugaus eismo instituto (IIHS) bandymai. Jie buvo gana originalūs - imituotas ne automobilio susidūrimas su kliūtimi, o su kitu, tik gerokai didesniu automobiliu.

Siekiant išvengti kaltinimų pataikavimu vienai ar kitai markei, prieš mažąjį "Honda Jazz" pastatytas "Honda Accord", prieš "Toyota Yaris" - "Toyota Camry", o prieš "Smart ForTwo" - to pačio "Daimler AG" koncerno gamintas C klasės "Mercedes-Benz".

Saugumo bandymai buvo atliekami imituojant vadinamąjį priekinį susidūrimą važiuojant bendru 64 km/h greičiu (būtent esant tokiam greičiui, remiantis statistika, įvyksta vidutinė statistinė avarija). Mašinos viena į kitą buvo nutaikytos taip, kad susidurtų vairuotojo pusėmis liečiantis maždaug 50 procentų bamperio.

SAUGUMO standartai byloja, kad susidūrimo atveju automobilio salonas turi būti nepažeistas. Didesniuose automobiliuose smūgio jėgą sugeria ilgesnis variklio skyrius, o mažoms mašinoms "trauktis nebėra kur" - jie smūgio jėgos kompensuoti nepajėgia.

IIHS prezidento Adriano Lundo pateikta išvada tokia: "Nepaisant įvairiausios saugumo įrangos, kuri sumontuota kompaktinės klasės modeliuos - oro saugos pagalvių, diržų, ESP sistemos ir taip toliau - šie automobiliai nepajėgūs apsaugoti žmonių taip, kaip didesnės klasės modeliai".

Įdomu tai, kad visi šeši automobiliai juos bandant susidūrimo su įprastu nejudančiu barjeru atveju, beje, tuo pačiu 64 km/h greičiu, buvo įvertinti aukštai balais. Tačiau kai imituotas susidūrimas su didesniu automobiliu, "kompaktų" saugumo lygis pasirodė esantis gerokai žemesnis. Jų saugumo lygis įvertintas blogiau nei vidutinis.

ir "Smart ForTwo", ir "Honda Jazz", ir "Toyota Yaris" vairuotojai patyrė daug didesnes traumas nei į juos atsitrenkusių aukštesnės klasės modelių vairuotojai.
Pavyzdžiui, po abiejų hondų "akistatos" IIHS specialistai pamatė, jog deformavosi visas "Jazz" (Šiaurės Amerikos ir Japonijos rinkose - "Fit") salonas, vairuotojo galva, nepaisant išsiskleidusios oro saugos pagalvės, trenkėsi į vairą, buvo smarkiai sužalota ir jo kairioji koja.

Po C klasės mersedeso smūgio į "smartą" šis pakilo į orą ir apsisuko 450 laipsnių kampu. Šiame mažylyje irgi smarkiai nukentėjo salonas - prietaisų skydelis iššoko viršun ir į priekį, pakilo ir vairas - dėl to manekenas, "vairavęs" automobilį, gavo galvos ir abiejų kojų traumas.

"Toyota Yaris", gavęs smūgį nuo "didesniojo brolio" "Camry", neteko priekinių vairuotojo pusės durelių (jos tiesiog nukrito), vairuotojo sėdynė pasislinko į priekį, o galva, kaip ir kitų dviejų mažųjų kolegų atveju, nebuvo apsaugota oro pagalvių ir trenkėsi į vairą.

Beje, praėjusiais metais panašų bandymą surengė ir Vokietijos automobilininkų klubas ADAC - tąkart imitavus visureigio "Audi Q7" ir retrostiliaus "Fiat 500" susidūrimą pastarojoje mašinoje sprogo oro saugos pagalvė, vairuotojas krūtine rėžėsi į vairą, galva trenkėsi į priekinį statramstį ir gavo kojų traumas.

Statistika

Pastarųjų dvejų metų avarijų JAV duomenys teigia, kad kompaktinių modelių vairuotojai žūva daugiau nei du kartus dažniau už vidutinės klasės automobilius (sedanus arba universalus) vairavusius žmones: 35 proc. prieš 11 proc.

grįžti atgal
ve.lt


Įveskite apsaugos kodą: