Reklama

foto
09

sausio, 2009


Vairuotojų siaubas – šaltis


Automobilį žiemai reikėtų pradėti ruošti nelaukiant pirmojo sniego ar šalčio. Nors šaltis yra daugumos gedimų priežastis. Jei nuo jo dar nenukentėjote ir mašinos atsakingai neparengėte žiemai, būtų pats laikas susimąstyti ir nedelsiant imtis darbo. Kitaip gali tekti gailėtis – didelės remonto išlaidos gerokai paplonins piniginę.

Tinkami tepalai

Automobilio karteryje užšalę tepalai gali sutrukdyti paleisti variklį. Žiemą patartina naudoti sintetinį arba pusiau sintetinį tepalą. Neieškokite pačių brangiausių. Kokia prasmė pilti tepalus, apskaičiuotus keturiasdešimčiai tūkstančių kilometrų ridai, jei filtrus pageidautina keisti kas septynis tūkstančius? Mažiausiai tris litrus išpilti? Kur kas protingiau naudojant gerą tepalą nuvažiuoti ne daugiau kaip 20 tūkst. km. Ir pigiau, ir varikliui lengviau.

Antidrenažinė sklendė tepaliniuose filtruose laikui bėgant praranda hermetiškumą, todėl tepalai subėga į podugnį. Todėl rekomenduojama prieš žiemą būtinai pakeisti filtrus, net jei mašinos savininkui atrodo, kad tepalas dar visiškai geras.

Žiemą į servisus atveža daug mašinų, kurių varikliai persisukę. Stipriai pašalus, įdėklai prišąla prie alkūninio veleno ir paleidžiant variklį persisuka. Paprastai sueižėja velenas arba – tai dar blogiau – nutraukiamas švaistiklis ir pramušamas blokas. Tirštas tepalas ir senas filtras gali būti brangaus remonto arba net variklio keitimo priežastis.

Sintetinis tepalas nepakenks pavarų dėžei ir užpakaliniam tiltui. Juo labiau kad jame tepalai keičiami rečiau negu varikliuose, o kai kuriose mašinose viskas apsiriboja patikrinimais arba papildymu. Išlaidos pateisinamos, juo labiau kad sutaupoma ir degalų. Sušalęs tepalas gali tapti gedimų transmisijoje priežastimi.

Šiuo metu paprastai naudojami tepalai, turintys didesnį klampumo indeksą (5W40, 10W30, 10W40). Tiesa, jei visą laiką naudojote mineralinį tepalą, specialistai nerekomenduoja jo keisti sintetiniu, nes riebokšliai gali pradėti leisti skysčius. Per labai stiprius šalčius naudokite tepalus, kurių žymenyse pirmas skaičius yra 0 – sintetinius 0W40 arba 0W50.

Nepamirškite pakeisti

Kad antifrizą reikia keisti reguliariai, žino visi, bet labai nustemba, kai atšildytas blokas pradeda byrėti. Nepamirškite vandenį aušinimo sistemoje pakeisti šalčiui atspariu antifrizu. Jei automobilis senesnis negu 5–7 metų, aušinimo sistemą pageidautina išplauti.

Jūs turite suderinti tinkamą produktą su charakteristikomis, kurių reikalauja mašina. Varikliai, dirbantys sunkiomis sąlygomis, reikalauja ypatingos aušinimo sistemos priežiūros visus metus. Tačiau daugelis vairuotojų aušinimo sistemų reguliariai neprižiūri, o jei tai daro, tai įsitikinę, kad tinka bet koks antifrizas ar aušinimo skystis.

Nors dauguma aušinimo skysčių apsaugo variklį nuo peršalimo ar perkaitimo, jie to nedaro adekvačiai sunkiomis sąlygomis dirbančioje mašinoje. Tada negalima užtikrinti subalansuotos apsaugos, kurios reikia aušinimo sistemoms, dirbančioms aukštais slėgiais, temperatūromis ir esant dideliam aušinimo skysčio srautui. Yra aušinimo skysčių, kurių reikalauja sunkiomis darbo sąlygomis dirbanti jūsų technika. Šie aušinimo skysčiai atskiesti (paruošti naudoti), tai yra 50 proc. aušinimo skysčio sudaro demineralizuotas ir dejonizuotas vanduo. Aušinimo skysčio užšalimo temperatūra būna apie 36 laipsnius.

Šąlantys stiklai

Nepamirškite pakeisti ir langų plovimo skysčio. Kitaip, prasidėjus šalčiams, vanduo užšals. Bakelį veikiausiai pavyks atšildyti, o tarpvamzdžių atšildyti gali ir nepasisekti. Kai pakeisite langų plovimo skystį, porą kartų nuplaukite langus, kad skysčio patektų į visą sistemą.

Kodėl esant šaltam (pavyzdžiui, 10 laipsnių šalčio) orui, valant langus ant stiklo susidaro šerkšno plėvelė? Šerkšno plėvelė tuo storesnė, kuo žemesnė oro temperatūra, palyginti su skysčio užšalimo temperatūra, labiau susidėvėję stiklo valytuvai arba stiklas labai subraižytas.

Užpurškus langų plovimo skysčio ant priekinio automobilio stiklo ir valant valytuvais, santykinai mažas skysčio tūris pasiskirsto gana dideliame paviršiuje beveik tolygiai. Stiklo paviršiuje susidaro plona plėvelė, jos storis priklauso nuo valytuvų kokybės. Visi žinome, kad esant minusinei temperatūrai skysčiai garuoja. Susidariusios plėvelės mišinyje esantis spiritas garuoja intensyviau negu vanduo ir dar labiau atšaldo paviršių. Kinta ne tik plovimo skysčio sudėtis (mažėja spirito koncentracija), bet ir aplinkos sąlygos.

Akivaizdu, kad tada skysčio mišinio likutis pradeda užšalti ir esant aukštesnei temperatūrai, nei parašyta jo kokybės sertifikate. Jeigu tokia situacija užklupo kelyje, kiek įmanoma labiau atsukite šildymą ir nukreipkite visas galimas automobilio ventiliacijos angas į šąlantį stiklo paviršių. Pripilkite didesnės koncentracijos skysčio. Pakeiskite susidėvėjusius valytuvus. Neužmirškite, kad naudodami didelės spiritinės koncentracijos skysčius taip pat rizikuojate greičiau sugadinti valytuvus, nes nuo spirito valytuvų guma pamažu kietėja.

grįžti atgal
sekunde.lt


Įveskite apsaugos kodą: