Reklama

foto
01

gruodžio, 2008


Kuo „pagirdyti“ aušinimo sistemą?


Artėjant žiemai, visi supratingi vairuotojai skuba ruošti savo automobilius - keisti padangas. Dažniausiai pasiruošimas žiemai tuo ir užsibaigia. Tačiau retai susimąstoma apie kitus, ne mažiau svarbius automobilio eksploatacinius elementus.
 
Tikrąja žiema Lietuvoje dažnai net nekvepia. Tačiau gamta mėgsta pateikti siurprizus - ko gero, ne vienas pamena prieš keletą metų buvusią žiemą, kai oro temperatūra ištisą savaitę buvo žemesnė nei -20 C. Tokiomis oro sąlygomis pagrindinis automobilininko dėmesys būna atkreiptas į akumuliatorių - mat šis, ypač jei nepilnai įkrautas ar tiesiog pasenęs, gali tokiu oru variklio ir nepaleisti.
 
Kitas svarbus dalykas, apie kurio savybes ne visi žino, yra variklio alyva. Esant labai žemai oro temperatūrai tepalas ima tirštėti ir stingti. Tačiau net ir pigiausia bei paprasčiausia mineralinė variklio alyva be vargo gali atlaikyti temperatūrą iki -10 (o pusiau sintetinės ir sintetinės alyvos - gerokai žemesnę).
 
Na, o trečias, ko gero, svarbiausias, elementas yra aušinimo skystis. Svarbiausias jis todėl, kad dažnai nusipirkus naudotą automobilį, jo aušinimo sistemoje randame ne specialų skystį, o tiesiog vandenį. Žinoma, apie tai net nesusimąstome. Bet atėjus žiemai, vanduo užšals jau esant pirmiesiems šalčiams, o tai gali kvepėti brangiu remontu.
 
Aušina ir šildo
 
Automobiliuose, kurių variklius aušina skystis, pastarasis atlieka ir daugiau veiksmų: jis ne tik aušina variklį, bet ir padeda jam greičiau įšilti, be to, per salono radiatorių šildo salone esantį orą.
 
Su šiais darbais puikiai susitvarko vanduo, tačiau suprantama, kad žiemą jis užšals. Kadangi šaldamas vanduo plečiasi, jis gali sugadinti visą automobilio aušinimo sistemą, kurios remontas kainuos tikrai labai brangiai. Štai todėl reikėtų naudoti būtent tokį skystį, kokį rekomenduoja gamintojas.
 
Kokį skystį pasirinkti?
 
Atėję į automobilių dalių parduotuvę ar į prekybos centrą, pamatysime jog pasirinkimas didelis, retai kada ant pakuotės ar butelio rasime užrašą, kad skystis tinka konkrečiai tam ar kitam modeliui. Tokie būna tik labai brangūs produktai. Dažniau aptiksime užrašą, jog pasirinktas gaminys atitinka vienokią ar kitokią specifikaciją (pvz.: G11 ar G12), tačiau tai nelabai pagelbės paprastam vartotojui.
 
Taigi tikėtina, jog nesukdamas galvos žmogus pasirinks pigesnį aušinimo skystį dėl dviejų priežasčių - dėl kainos ir dėl užrašo „tinka visiems automobiliams“.
 
Tačiau renkantis pigesnį gaminį, reikia būti atsargiam - patirtis rodo, kad dažnai tarp jų būna neaiškios kilmės bei abejotinos kokybės gaminių.
 
Kuo jie skiriasi?
 
„Skirtingų specifikacijų aušinimo skysčiai skiriasi tiktai savo sudėtyje esančiais antikoroziniais priedais (paketais). Vieni paketai išlieka stabilesni ilgesnį laiką, kiti skyla greičiau. O laikui bėgant, šie priedai tampa neveiklūs. Būtent todėl bet kurį aušinimo skystį rekomenduojama keisti kas 2-3 metus“, - pataria Dainius Danušis, prieš 15 metų Klaipėdos rajone įkūręs savo komercinę firmą, gaminančią įvairius automobilių priežiūros ir eksploatacijos bei chemijos, naudojamos statybose, produktus.
 
Pasak jo, minėti antikoroziniai paketai suyra kur kas greičiau, jei skystis užkaista iki 100 laipsnių. Paklaustas apie skirtingų skysčių spalvų reikšmes, D. Danušis teigė, jog tai - tik marketingas.
 
„Spalva absoliučiai nieko nereiškia. Tai tik gamintojo prekiniai ženklai. Svarbiausia - nemaišyti skirtingų gamintojų ar skirtingo tipo aušinimo skysčių. Aišku, juos sumaišius nieko įtartino, išskyrus spalvos pokytį, jūs nepastebėsite, tačiau nežinosite, kaip tarpusavyje sureagavo skirtingi antikoroziniai priedai ir ar jie tebeliko veiksmingi. Kilus įtarimui dėl aušinimo skysčio rekomenduoju visiškai pakeisti jį nauju. Tad rinkdamiesi aušinimo skystį, pirkite tokį, kokį rekomenduoja automobilio gamintojas ir/ar tokį, kurį vėliau reikalui esant, galėsite nesunkiai įsigyti“, - pataria specialistas.
 
Antifrizas ar tosolas?
 
Seniau populiariausias aušinimo skystis buvo vadinamasis tosolas. Apie antifrizą mažai kas buvo girdėję, o ir gauti pastarojo buvo sunkiau. Šiandien yra kitaip - nusipirkti galima tiek vieną, tiek kitą prekę.
 
Yra pasklidęs mitas, jog šiuolaikiniuose automobiliuose tosolo naudoti nepatariama. „Tosolas - viešai paplitęs prekinis ženklas. Jis yra nerekomenduotinas vien todėl, kad jo kilmės šalis dažniausiai yra Rusija. Būtent dėl šios priežasties šios prekės kokybės sukontroliuoti yra beveik neįmanoma“, - sako D. Danušis, pridėdamas, jog pigesnis produktas ne visada būna blogesnis.
 
Taigi, ką pirkti savo automobiliui artėjant šalčiams? Jeigu automobilį ketinate naudoti ilgiau nei 5 metus, be abejo, siūlytume rinktis specialius skysčius, skirtus automobilio eksploatacijai prailginti.
 
Tačiau dauguma, ko gero, tą patį automobilį naudoja vos kelerius metus. Tad tokiu atveju brangaus skysčio naudojimas nėra būtinas. Bet kuriuo atveju turėtumėte pasiskaičiuoti, kas jums labiau apsimoka.
grįžti atgal
ve.lt


Įveskite apsaugos kodą:  
Edvinas
Manau, kiekvienam vairuotojui aišku, jog turi būt keičiamas kas 2-3 metus.
2017-11-28 11:11:39